Pitch.

Spela videoklipp

Avsnitt 2:

Varför har golfen så svårt att behålla nya medlemmar?

Golfen rekryterar årligen tiotusentals nya spelare, men samtidigt är det många som lämnar sporten. Hur ska vi få fler att stanna kvar, vad ska golfklubben tänka på med en ny generation spelare och vad är nyheterna i Grönt Kort inför 2021. I Pitch #2 dyker vi bland annat ner i en helt ny rapport från Ungdomsbarometern och hör vad kan golfen lära av Scandics sätt att behålla kunder.

Programledare: Mattias Brännholm, Brama
Publicerad:

23 februari 2021

Producerat av:

Brama på uppdrag av Svenska Golfförbundet.

Tidigare avsnitt.

Se avsnitt om ett specifikt ämne

Alla avsnitt

Utveckla klubben med Pitch.

Välkommen att se Pitch.

Pitch är en webb-TV-serie som fokuserar på klubbutveckling. Här får du massor av inspiration inom golfklubbens olika områden. Använd gärna avsnitten i klubbens styrelse- och utvecklingsarbete.

Dela avsnitten till andra.

En stor fördel med Pitch är att det inte finns någon begränsning i antalet som kan ta del av det, så sprid gärna ordet till de kollegor som kanske inte har nåtts av programmen.

Adress:

Box 11016